آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس سیاسی | کد خبر: ۲۸۲۹۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۳/۲۱ - ساعت ۱:۳۳
یک کارشناس اقتصادی عنوان کرد:

اعتراض گسترده علیه ایدئولوژی حاکم بر ایالات متحده نشانه افول آمریکا است

اژدری کارشناس مسائل اقتصادی گفت: تحرکات خودجوش مردم آمریکا علیه نظام و ایدئولوژی حاکم بر ایالات متحده نشانه فاصله بین مردم و سیستم کشور داری ایالت متحده نزدیک شدن آمریکا به روزهای افول خود است.
اعتراض گسترده علیه ایدئولوژی حاکم بر ایالات متحده نشانه افول آمریکا است,

سید هادی اژدری کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک گفت: اگر نگاهی به وضعیت ساختاری ایالات متحده آمریکا داشته باشیم، نظام فکری حاکم بر این کشور 400 سال است که  نظام لیبرال دموکراتیک و سرمایه گذاری است.

وی افزود:  دولتمردان آمریکا در این مدت 400ساله تمام توان خود را برای رسیدن به شعارهای آزادی و عدالت که از ابتدا وعده رسیدن به آن را می‌دادند انجام دادند و هم اکنون به وضعیت کنونی ، تبعیض، نژادپرستی، بی عدالتی‌ها و نارضایتی گسترده مردم رسیده اند.

اژدری اظهار داشت: هرساله حوادث مختلفی در آمریکا رخ می‌دهد که مردم  ایالات متحده و حتی کشورهای اروپایی روز به روز نسبت به این تئوری نظام سرمایه‌داری دلسرد تر می‌شوند.

این کارشناس گفت: جریان های مثل جنبش وال استریت و جنبش 99درصد علیه 1درصد نشان دهنده این است که این نظام سرمایه داری نتوانسته به ایده آل هایی که برای مردم ترسیم کرده بود، برسد.

اژدری بیان کرد: ایالات متحده و نظام لیبرال دموکراسی چند شعار اصلی و محوری داشته اند، مهم ترین آن بحث آزادی فردی است که روز به روز بیشتر توسط دولتمردان آمریکا مورد نقد قرار می‌گیرد.

 وی افزود: دیگر شعاری که وعده رسیدن به آن را داده بودند بحث عدالت است که بویژه در عرصه های اقتصادی با جنبش هایی نظیر 99درصد علیه 1درصد نشان داد عدالت اقتصادی نیز به هیچ وجه در این جوامع اتفاق نیفتاده و مسئله کنونی آمریکا و بحث تبعیض نژادی نیز نشان می‌دهد علاوه بر اقتصاد در مباحث اجتماعی نیز عدالتی بوجود نیامده است.

اژدری با اشاره به وضعیت کنونی آمریکا اظهار داشت: مهم ترین بحران پیشرو ایالات متحده فاصله ای است که بین مردم و نظام حاکم بر کشور بوجود آمده و این فاصله و ناعدالتی ها به گونه ای بوده که حتی خود مردم آمریکا پرچم این کشور را که برای مردم آن کشور نماد مقدسی است به آتش می‌کشند و از آن اعلام انزجار می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد:زمانیکه که مردم  آمریکا خودشان خودجوش و بدون تحریک از طرف عوامل بیگانه، علیه نظام و ایدئولوژی حاکم بر ایالات متحده دست به اعتراض گسترده می‌زنند نشانه بارز این است فاصله بین مردم و سیستم کشور داری ایالت متحده بسیار زیاد است و نتیجه این است، سال به سال آمریکا به روزهای افول خود نزدیکتر می‌شود.

 

انتهای پیام/م.شادکام


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی صبح فاروج