آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۲۹۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۴/۲۸ - ساعت ۱۷:۱۹

بانوی کارآفرین روستایی که منتظر استخدام نماند/ کارآفرینی برای ۷ نفر

زهرا رجعتی فاروجی، بانوی کار آفرینی از شهرستان فاروج که از سال 92 چرم دوزی را شروع کرده و به مرور زمان با گسترش کارش هم اکنون برای 7 نفر اشتغالزایی کرده است.
بانوی کارآفرین روستایی که منتظر استخدام نماند/ کارآفرینی برای 7 نفر ,

به گزارش صبح فاروج، ایران با پیشینه ۳ هزارساله، اولین و قدیمی ترین تولیدکننده چرم جهان است، آثار باستانی به یادگارمانده از دوران پیش از میلاد نشان می دهد که ایرانیان حدود ۱۵۰۰ سال قبل از میلاد از پوست برای تهیه لباس، کفش و جنگ افزار استفاده می کردند، در ایران نوشته‌هایی مربوط به دوره  پس از حملهٔ مغول، نشان‌گر آن است که تجارت چرم و پوست در ایران پررونق بوده‌ و هنر ایران زمین که همواره زبانزد جهانیان است در صنعت چرم نیز رخی بر جهانیان نشان داده و خود را به عنوان هنر دست ایرانی مطرح کرده است.

زهرا رجعتی فاروجی مادر یک فرزند و بانو کار آفرینی از شهرستان فاروج است که از سال 92 چرم دوزی را شروع کرده و به مرور زمان با گسترش کارش هم اکنون برای 7 نفر هم ایجاد اشتغال نموده است.

این بانوی کار آفرین گفت: بنده در سال 92 و بعد از اتمام تحصیلات کارشناسی با در یافت 15میلیون تسهیلات از صندوق کارآفرینی امید و راه اندازی کارگاه کوچکی فعالیتم را در زمینه چرم شروع کردم. بعد از گذشت 6سال برای گسترش کارم مجددا تسهیلاتی را دریافت کرده، دستگاه برش لیزر تهیه کردم و از سه نفر نیروی کار ماهر در زمینه دوخت کمک گرفتم.

 وی  افزود: در ابتدا بنده تنها مشغول کار بودم اما هم اکنون 2 نفر دائم در کارگاه و 5 دوزنده هم در منازل خود به کار دوخت چرم مشغول هستند. با خرید دستگاه لیزر کار را از حالت سنتی خارج کردم که این امر هم سرعت کار را بالا تر برد و هم به دقت برش ها افزوده شد. در حال حاضر تمام کیف و کفش ها با لیزر برش خورده می‌شود و بعد از آن چرم های برش خورده شده برای دوخت به دست دوزنده سپرده می‌شود.

رجعتی  اظهار داشت: مواد اولیه مورد نیاز ما چرم طبیعی، چسپ، نخ موم زده و یراق آلات چرمی است که متاسفانه نوسان شدیدی که در قیمت این مواد اولیه وجود دارد خیلی در قیمت تمام شده محصول ما تاثیر گذار است و ما مجبوریم برای پایدار ماندن شغلمان از سود خود کم کنیم تا بواسطه این افزایش قیمت های متوالی مشتری های خود را از دست ندهیم.

این بانوی فاروجی در پاسخ به اینکه آیا حجاب محدودیتی در کار شما ایجاد کرده نیز گفت: بنده در یک خانواده مذهبی به دنیا آمده ام و حجاب از همان اول قسمتی از زندگی من بوده که همواره برای من یک نقطه مثبت بشمار می آید و هیچ محدودیتی برای من در هیچکدام از عرصه‌های فعالیتم ایجاد نکرده است.

زهرارجعتی گفت: هم اکنون کارگاه ما در روستای سه گنبد در حدود 12 کیلومتری فاروج و فروشگاهی هم در شهرستان قوچان برای عرضه محصولات داریم که علاوه بر آن محصولات خود را از طریق اینترنت و فروش آنلاین نیز به اقصی‌نقاط کشور ارسال می کنیم.

وی در پاسخ به این سئوال که در صورت حمایت کار خود را گسترش خواهید داد نیز بیان داشت: در شرایط کنونی آنقدر تولید  و فروش محصولات مشکل شده است که چرخاندن همین کارگاه نیز کار بزرگی شده از طرفی هم دیگر رغبتی به استفاده از تسهیلات ندارم، چرا که بعد از برداشت آن با محدودیت های زیادی مواجه خواهیم شد و تا اتمام اقساط باید با شرایط بانک‌ها کار کنیم.

انتهای پیام/م.شادکام


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی صبح فاروج