آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۰۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ساعت ۱۷:۲۸
گفتگو:

تلاش و پشتکار زمینه ساز تولید

در سالی که به نام جهش تولید نام گذاری شده بای صحبت با کارآفرینی از اهالی روستای خرق نشستیم که با پشتکار و تلاش از تعمیر دستگاه کشاورزی به تولید این دستگاه ها رسیده است.
تلاش و پشتکار زمینه ساز تولید,

به گزارش صبح فاروج، در گوشه و کنار شهرها کارگاه‌های بزرگ و کوچکی وجود دارد که هر کدام بخشی از تولید کشور را بر عهده داشته و نیازهای هر منطقه را رفع و رجوع می‌کنند. یکی از این کارگاه ها در روستای خرق از توابع شهرستان فاروج است که علاوه بر راه انداختن بخشی از چرخ اقتصاد٬ تعدادی از واجدان شرایط کار را مشغول کرده است.

این کارآفرین در گفتگو با خبرنگار صبح فاروج گفت: بنده علی یعقوبی در سال 1348 در روستای خرق به دنیا آمدم، تحصیلات ابتدایی را در روستا وراهنمایی ودبیرستان را در مشهدو در رشته ریاضی گذراندم و بعد از گرفتن دیپلم به سربازی رفتم و بعد آن ازدواج کرده و مشغول کار شدم.

وی افزود: من از سال 72 کارم را با تعمیر دستگاه و حداقل سرمایه شروع کردم و کمک کم به سمت مونتاژ دستگاه و اداوات مختلف رفتم و بعد از سال ها کار کردن به این فکر افتادم به جای مونتاژ خودم شروع به تولید این دستگاه ها نمایم.

این کارآفرین افزود: برای شروع کار موتور، لاستیک، و تیغ جلوی دستگاه را خریداری نموده و بقیه دستگاه را کاملا خودم ساختم و به مرور زمان ایراداتی که در دستگاه بود را اصلاح کرده و سعی بر این داشتم دستگاه های تولیدی هر بیشتر کم عیب و نقص باشد.

علی یعقوبی در ادامه بیان داشت: در حال حاضر دستگاه دروگر و تیلر تولیدی که دارای ضمانت نیز هست به سرتا سر استان و اقصی نقاط کشور مانند مشهد و شیراز و... ارسال می‌گردد، هم چنین بنا به نیاز منطقه دستگاه گردو و بادام پوست کن نیز تولید می‌کنم.

وی افزود: با استفاده از تجهیزاتی که در کارگاه وجود دارد و با پیگیری، کسب مهارت و استفاده از تجربه دیگران دنده این دستگاه و دستگاه های دیگر که نیاز به محسبات تخصصی دارد را نیز تولید نمودم.

 

وی با اشاره به مقوله اشغالزایی اظهار داشت: ابتدا خودم و یک شاگرد مشغول کار شدیم اما اکنون 4 نفر بطور دائم و 2 نفر هم در ایامی که سفارش زیاد است در کارگاه مشغول کار هستند و علاوه بر این 4 نفر هم در کنار کارگاه بنده به امر تعمیر موتور دستگاه‌ها مشغول هستند.

 این کار آفرین در پایان با اشاره به آمار بیکاری و وضعیت اشتغال گفت: همه بویژه جوان ها توصیه می‌کنم در حوزه اقتصاد واشتغال تلاش کنند، ازشکست نهراسند ودرمسیری که در آن مهارت وتوانمندی دارند گام بردارند و بدانند  هر کس در هررشته کار پژوهشی وتحقیقاتی داشته باشد و با استفاده از علوم روز وشناخت نیاز حوزه کاری خود، عمل کند قطعا موفق خواهد شد.

 

انتهای پیام/م.شادکام


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی صبح فاروج