آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۳۰۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۶/۰۳ - ساعت ۱۶:۴۲
گزارشی از احیای واحدهای تولیدی در فاروج؛

جان بخشی دوباره در خطوط تولیدی در سال "جهش تولید"

کرونا در کنار تمامی بحرانی هایی که در بخش اقتصاد ایجاد کرد باعث رونق گرفتن برخی از اشتغال ها از جمله راه اندازی کارخانه های تولید الکل بوده است که در این روزها جزو اقلام پرمصرف مردم و کشورها تبدیل شده است.
جان بخشی دوباره در خطوط تولیدی در سال

به گزارش عصراترک از  صبح فاروج، با توجه به وضعیت کشور و همچنین شعار سال به عنوان جهش تولید چیزی که بیشترین کمک را به بهبود وضعیت اقتصادی کشور می‌کند به راه انداختن هرچه بیشتر بخش تولید است. در این بین حمایت از مجموعه ها و واحد های تولیدی می تواند کمک بسزایی به این امر کند، کما اینکه با همین حمایت ها، تعداد زیادی از واحد های تولیدی شهرستان بعد از سال ها تعطیلی مجددا شروع به کار کردند.

شیوع کرونا نیز تبعات زیادی داشت و ضربات جبران ناپذیری هم به برخی بخش های اقتصادی زد اما در کنار همه این ها مزایایی، همچون بازگشایی چهار واحد تولیدی و چهار واحد واحد تولیدی نظیر کارخانه تولید الکل شرکت فرآورده های گندمی آساک شهرستان فاروج پس از سال ها را داشت.

 

احسان افتخاری، رئیس اداره صمت شهرستان فاروج گفت: از ابتدا سال تاکنون رونق تولید در دستور کار این اداره قرار گرفت و با رایزنی ها ، برگزاری جلسات متعدد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و اعطای تسهیلات 4 واحد تولیدی و مجموعه معادن سنگ لاشه مجددا شروع به کار کرده به عرصه تولید برگشتند و به تبع آن هم موجب ایجاد بخش اعظمی اشتغالزایی در شهرستان شدند.

 

 

وی با اشاره به اهمیت حمایت از بخش خصوصی برای کمک به چرخه اقتصادی، تولید و اشتغالزایی ادامه داد: بر همین اساس ارائه تسهیلات و رفع نیازهای مالی از جمله کارهایی بود که در شهرستان فاروج انجام و در همین ارتباط بسیاری از مشکلات این بخش در جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شناسایی و برای حل آنها تصمیم گیری شد.

افتخاری با اشاره به اهمیت حمایت از بخش خصوصی برای کمک به چرخه اقتصادی، تولید و اشتغالزایی ادامه داد: بر همین اساس ارائه تسهیلات و رفع نیازهای مالی از جمله کارهایی بود که در شهرستان فاروج انجام و در همین ارتباط بسیاری از مشکلات این بخش در جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شناسایی و برای حل آنها تصمیم گیری شد.

 

 

نجاری، کارشناس حوزه صنعت و معدن شهرستان در تشریح این موارد گفت: واحد تولیدی الکل شرکت تعاونی فرآورده های گندمی آساک، واحد تولیدی مس کانجویان شهرستان فاروج، واحد تولیدی پرک بازیافتی از لاستیک بازیافتی، واحد صنعتی شرکت هیوا کیک و 4 معدن سنگ لاشه واحد هایی هستند که در دو حوزه صنعت و معدن از ابتدای سال تا کنون به عرصه تولید برگشته اند و یا با ایجاد جانشین روند تولید متوقف نشده است.

 

واحد تولیدی الکل شرکت تعاونی فرآورده های گندمی آساک

واحد تولید الکل شرکت تعاونی فرآورده های گندمی آساک که پس از 11 سال تعطیلی در اولین کارگروه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا شهرستان پیشنهاد راه اندازی مجدد آن به کارگروه استانی ارجاع و با تلاش همه دستگاه ها و اعطای تسهیلات راه اندازی مجدد شد و هم اکنون ضمن ایجاد اشتغالزایی برای 27 نفر بصورت مستقیم با سقف ظرفیت در حال تولید است.

 

واحد تولیدی مس کانجویان شهرستان فاروج

واحد تولیدی مس کانجویان شهرستان فاروج، شرکت کانجویان مس فاروج که در سال 97 به بهره برداری رسیده بودبا توجه بهره وری پایین واحد تعطیل بود. با کمک دستگاه و ارگان های اجرایی و ارائه تسهیلات تا تیرماه سال جاری درگیر اور هال و بازطراحی خط تولید جدید بوده و از ابتدای مرداد ماه با حداکثر ظرفیت در حال تولید است.

 

واحد صنعتی شرکت هیوا کیک

واحد صنعتی هیوا کیک نیز علارغم ظرفیت ها غیر فعال بوده است که با پیگیری های صورت گرفته و و ارتباط با شرکت دانش بنیان در شمال کشور خط تولید کاپ کیک، کلوچه شیرینی، بیسکویت سخت و بیسکوییت مغز دار تحویل بهره بردار شده و پس از انتقال به محل واحد تا پایان شهریور ماه تولید آزمایشی آن آغاز خواهد شد.

 

 

واحد تولیدی پرک بازیافتی از لاستیک ضایعاتی

واحد تولیدی پرک بازیافتی از لاستیک ضایعاتی به دلیل مشکلات داخلی تعلیق شده بود که با توجه به سیاست های کلان وزارت صنعت، معدن، و تجارت مبنی بر جایگزینی واحد های تولیدی یکی از طرح های های دارای توجیح شهرستان در محل این واحد مستقر گردید. این طرح در حال حاضر با سقف ظرفیت در حال تولید آزمایشی است و در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

 

معادن سنگ لاشه در سطح شهرستان

در سطح شهرستان فاروج 4معدن سنگ لاشه موجود است که با توجه به کسادی وضع بازار، عدم بهره وری ماشین آلات و عدم شناخت بهره وران با متد های روز تعطیل بود که با حمایت های صورت گرفته در سال 99 دوباره فعال شد.

 

انتهای پیام/م.شادکام


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی صبح فاروج