آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۲۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۹/۱۵ - ساعت ۱۹:۱۷
مسئول واحد گسترش و پزشک خانواده شبکه بهداشت و درمان فاروج:

مراقبت، حمایت و نظارت شیوع کرونا در راس اهداف طرح شهید سلیمانی

سمیرا ایزدی گفت: طرح شهید سلیمانی در سه بخش اصلی مراقبت، نظارت و حمایت و با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس، افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کاهش میزان بستری و مرگ‌ومیر و همچنین پوشش حمایتی از گروه‌های در معرض خطر در شهرستان فاروج اجرا خواهد شد.
مراقبت، حمایت و نظارت شیوع کرونا در راس اهداف طرح شهید سلیمانی,

سمیرا ایزدی، مسئول واحد گسترش و پزشک خانواده شبکه بهداشت و درمان شهرستان فاروج در گفتگو با خبرنگار صبح فاروج گفت: در راستای گام چهارم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی که باهدف قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا شکل گرفته است، جلسات هماهنگی برگزار و برنامه عملیاتی برای اجرای طرح تدوین شده که در حال اجرا است.

وی افزود: حمایت، رسیدگی، مراقبت، سرکشی از بیماران از بخش‌های اصلی طرح برای قطع زنجیره بیماری کروناست تا فرد بیمار پس از دوران قرنطینه با اطمینان از سلامت خود بیرون برود و نگرانی بابت انتقال بیماری نداشته باشند.

ایزدی اظهار داشت: در قالب این طرح تیم ها در 4 گروه تیم های مراقبتی، نظارتی، حمایتی و مراقبت در منزل بناست فعالیت داشته باشند که جلسات آموزشی و توجیهی برای اعضای تیم ها بصورت اختصاصی برگزار شده است.

وی همچنین گفت: اعضای حاضر در این تیم ها را بسیج، هلال احمر، نیروهای مردمی و سفیران سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان  تشکیل می‌دهند که با هم افزایی و مجموعه اقدامات این طرح، بیش از گذشته پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا در شهرستان فاروج داشته باشند.

مجتبی احمدی مسئول معاونت سلامت و قرارگاه زیستی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فاروج نیز در این باره گفت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، دستورات فرماندهی‌کل سپاه و پیرو تفاهم‌‌نامه سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت، مقرر شد به‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا در کشور، طرح مشترکی به‌نام شهید بزرگوار، سپهبدحاج قاسم سلیمانی را اجرا شود.

احمدی گفت: اهداف کلی اجرای این طرح، مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ از طریق مشارکت مردمی و هماهنگی بین بخشی است و اهدافی ازجمله قطع زنجیره انتقال ویروس و افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کاهش میزان بستری و مرگ‌ومیر و همچنین پوشش حمایتی و معیشتی از گروه‌های در معرض خطر را دنبال می‌کند.

 

انتهای پیام/م.شادکام


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی صبح فاروج