آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۳۳۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳۹۹/۰۹/۲۳ - ساعت ۱۹:۴۷
فرماندار فاروج:

رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید به دغدغه عمومی تبدیل شود

ابوالحسن نجفی گفت: روند کنترل شیوع کرونا در شهرستان مطلوب بوده اما کماکان باید پروتکل های بهداشتی را بویژه در مناطق روستایی با جدیت رعایت شود و به مطالبه و دغدغه عمومی مردم تبدیل شود.
رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید به دغدغه عمومی تبدیل شود,

ابوالحسن نجفی فرماندار شهرستان فاروج، در گفتگو با خبرنگار عصراترک گفت: ابتدا در بحث کنترل شیوع  کرونا باید از مردم و اصناف که مساعدت لازم را در بحث رعایت پروتکل ها داشته اند و همچنین نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و سایر دستگاه‌های مربوطه که در این مدت زحمات زیادی را متحمل شده‌اند کمال تشکر و قدردانی را داشته باشیم.

فرماندار شهرستان فاروج گفت: تعطیلی اصناف و همکاری مردم در رعایت‌ محدودیت‌ها منجر به بهبود وضعیت شهرستان و تغییر وضعیت از قرمز به نارنجی شد و  وضعیت شهرستان رو به بهبودی است که اگر همراهی و مساعدت مردم نبود این امر تحقق پیدا نمی‌کرد.

وی افزود: اعمال این محدودیت‌ها و سختگیری‌ها و رعایت مردم باعث شد ضمن کنترل شیوع بیماری روند آن نیز کاهش چشمگیری پیدا کند.

نجفی گفت: با توجه به اینکه بنا بر اعلام تنها مرجع تعیین وضعیت مناطق، وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی، شهرستان ما  در وضعیت نارنجی قرار گرفت از هفته گذشته با تغییر وضعیت شهرستان، آجیل فروشان و سایرگروه‌های شغلی گروه 2 هم مجاز به فعالیت شدند.

وی خاطرنشان: با توجه به اینکه در شهرهای تیتکانلو و فاروج کنترل‌ها و نظارت های بیشتری وجود دارد، وضعیت کنترل شیوع کرونا نیز مطلوب تر است اما متاسفانه وضعیت کنترل بیماری در روستاها کندتر پیش می‌رود و  انتظاری که داشته‌ایم هنوز محقق نشده است.

وی افزود: از شهروندانفاروج بویژه  از  روستانشینان عاجزانه تقاضامندیم که بحث عدم برگزاری دورهمی‌ها، اجتماعات، کم کردن مراودات و  پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و حتما از ماسک استفاده کنند تا روند بهبود شرایط در روستاها هم به وضع مطلوب برسد.

فرماندار شهرستان فاروج گفت: بنا بر مصوبه شورای تامین شهرستان فاروج برگزاری هر گونه مراسم و اجتماع از قبیل مراسم ترحیم، جسن عروسی و ... در کل سطح شهرستان، تمام روستاها و شهرها ممنوع بوده و قطعا با متخلفان که سلامت مردم را به خطر می‌اندازند برخورد خواهد شد.

وی همچنین گفت: کماکان محدودیت منع تردد پلاک‌های غیر بومی در شهرستان وجود دارد و همچنین کسبه‌ای که به افراد بدون ماسک خدمات ارائه دهند، واحد صنفی‌شان پلمپ خواهند شد.

ابوالحسن نجفی گفت: این سختگیری‌ها فقط برای حفظ سلامت مردم و فرهنگ سازی است چرا که مسئله رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک باید به یک دغدغه عمومی برای مردم تبدیل شود و به جای مسئولین مردم بایدهمواره درخواست رعایت این موارد را از کسانی که رعایت نمی‌کنند، داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: شب یلدا را می‌شود سال بعد هم برگزار کرد اما اگر در شب یلدا یکی از اعضای خانواده مبتلا شود و اتفاقی به سبب ابتلا به کرونا برای یکی از اعضای خانواده بیفتد، این مسئله جبران ناپذیر خواهد بود، پس بهتر است که امسال از خیر دورهمی‌های شب یلدا بگذریم تا سال آینده با ریشه کنی این بیماری منحوس جشن شب یلدا را باشکوه تر برگزار کنیم.

 

انتهای پیام/م.شادکام


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی صبح فاروج