آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۳۸۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۲/۱۳ - ساعت ۱۷:۲۸
جوان کارآفرین خرقی:

ابداع و ابتکار راهکار مواجه با چالش‌هایم بود

روح اله شریفی کارآفرینی خرقی که با تلاش و پشتکار ضمن اینکه شغل پدری خودش را ادامه و گسترش داده برای هر مشکل و چالشی که پیش رو داشت ابداع و ابتکار را انتخاب کرد.
ابداع و ابتکار راهکار  مواجه با چالش‌هایم بود,

روح اله شریفی کار آفرین خرقی در گفتگو با خبرنگار عصر اترک گفت: بنده متولد 1357 ، اهل و ساکن روستای خرق هستم و به واسطه اینکه پدر و پدربزرگانم نجار بوده اند بنده هم به تبعیت از آن‌ها از سال 1380 مشغول کار نجاری و چوب بری شدم و به تعبیری شغلی بود که بصورت موروثی به بنده رسید.

وی افزود: بعد از شروع کار جهت توسعه کارم از صندوق کار آفرینی امید، صد میلیون تومان تسهیلات دریافت کردم تا با کمک آن مقداری کارم را توسعه دهم که اتفاقا این تسهیلات هم بسیار مثمرثمر واقع شد.

این کارآفرین گفت: در مرحله بعد برای گسترش کار مبلغ 40 میلیون تومان هم از بنیاد برکت تسهیلات دریافت کردم و با گسترش کار در حال حاضر بطور میانگین برای 4نفر اشتغالزایی ایجاد شده است.

شریفی افزود: در زمینه نجاری تولید کندو زنبور عسل، طبق، نیم طبق و کندو پرورش ملکه را تولید می‌کنیم و اکثر تولیدات مان نیز در شهرستان های همجوار و تمام شهرستان های استان به فروش می‌رسد.

وی همچنین گفت: در بحث چوب بری هم تولید باهو را داریم که این محصولات هم علاوه بر شهرستان‌های استان به بسیاری از شهرستان‌ها و مراکز استان‌های همجوار صادر می‌شود.

شریفی گفت: در بحث چوب بری و نجاری یک نجار نیاز دارد تا چوب‌های که به نوعی مواد اولیه کار و تولید هستند کاملا خشک باشند و برای خشک شدن چوب درخت سپیدار به روش سنتی یک سال زمان نیاز است، لذا همین امر باعث شد تا به فکر ساخت دستگاه خشک کن چوب باشم.

وی افزود: سرانجام موفق شدم با هزینه کم و در مدت زمان 25 روز دستگاه خشک کن چوب را بسازم. اتاق خشک کن قادر است تا 20 متر مکعب چوب را ظرف مدت 28 روز کاملا خشک کند که در مقایسه با روش سنتی 11 ماه روند خشک شدن چوب ها را تسریع کرده است.

این کارآفرین گفت: بنده موفق شدم تا اره رام تمام اتومات را بسازم که کاربرد آن برش تنه‌های بزرگ درخت با دقت بسیار بالا با راندمان و بازدهی بسیار بالا است.

وی افزود: صفر تا صد دستگاه اره رام ابداعی از قبیل طراحی و محاسبات تا ساخت کار خودم بوده است که برای اولین بار در استان خراسان‌شمالی موفق به ساخت اولین دستگاه اره رام شدم.

 شریفی گفت: یکی دیگر از ابداعات بنده ساخت جرثقیل برای حمل‌و‌نقل تنه‌های درخت است که  در زمینه چوب بری توانسته مثمر ثمر واقع بشود و قابلیت حمل و جا‌به‌جایی تنه درخت تا ظرفیت یک تن را دارد.

وی افزود: در نجاری مقدار قابل توجهی خرده چوب و ضایعات وجود دارد که این امر نیز سبب شد تا دستگاه خرد کن چوب را ابداع کنم که همه این ضایعات چوب و قطعات پرت را به خاک اره تبدیل می‌کند و ضمن جلوگیری از دور ریختن این ضایعات آن ها را به محصولی قابل استفاده تبدیل و برای 3 نفر هم اشتغالزایی کرده است.

وی خاطرنشان کرد:  ضمن آرزوی موفقیت برای تمامی صنعتگران ایران عزیزمان اگر سازمان یا نهادی باشد که نیاز به همفکری و یا کمک بنده حقیر داشته باشد با دیده منت برای خدمتگزاری آماده هستم.

 

انتهای پیام/م.شادکام


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی صبح فاروج