آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۰۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۳/۱۱ - ساعت ۱۸:۵
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

تب مالت در فاروج بالاتر از حد انتظار کشوری است

افشین دلشاد با بیان این که هرساله تعداد زیادی از مردم به بیماری تب مالت مبتلا می شوند، گفت: شهرستان فاروج باتوجه به بافت روستایی آن و دامدار بودن اکثرمردم، موارد تب مالت هرساله بالاتر از حد انتظار کشوری است.
تب مالت در فاروج بالاتر از حد انتظار کشوری است,

افشین دلشاد، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با صبح فاروج اظهار داشت: بیماری تب مالت از بیماری های مشترک انسان و دام بوده که به عنوان بیماری هزار چهره مطرح شده است.


وی با بیان این که هرساله تعداد زیادی از مردم به بیماری تب مالت مبتلا می شوند، گفت: شهرستان فاروج باتوجه به بافت روستایی آن و دامدار بودن اکثرمردم، موارد تب مالت هرساله بالاتر از حد انتظار کشوری است.


دلشاد ضمن تاکید بر رعایت نکات لازم برای کاهش تعداد موارد ابتلا به بیماری، بیان کرد: واکسیناسیون دام ها توسط سازمان دامپزشکی، ایجاد محل زندگی سالم و جداسازی محل زندگی دام از محل سکونت افراد از جمله مواردی است که دامداران باید به آن توجه کنند.


وی خاطرنشان کرد: جوشاندن شیر به مدت 3 تا 5 دقیقه پس از رسیدن بته نقطه جوش و غل زدن، نگهداری پنیر در آب نمک 17 درصد به مدت 3 ماه، خرید گوشت های مورد تایید شده دامپزشکی و از مراکز مجاز از نکات لازم برای جلوگیری از ابتلا به بیماری تب مالت است.

 

انتهای پیام/ش


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی صبح فاروج