آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گزارش | کد خبر: ۲۸۴۱۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۴/۲۴ - ساعت ۱۸:۵۰
گزارش؛

تهاجم فرهنگی و جنگ نرم توسط دشمن در راستای ضربه به عفاف و حجاب

عفاف و حجاب جایگاه ویژه ای در سرشت وجودی و ادیان الهی دارد مسئله‌ای که ضمن سالم سازی جامعه و رفع برخی از آسیب های اجتماعی، کمک بسزایی در تحکیم جایگاه خانواده و رشد تعالی جامعه می‌کند.
تهاجم فرهنگی و جنگ نرم توسط دشمن در راستای ضربه به عفاف و حجاب,

به گزارش عصر اترک از فاروج، حجاب از گذشته در فرهنگ و تمدن ما جایگاه ویژه ای داشته  و فقط مختص مسلمانان نیست بلکه در همه ادیان آسمانی به پوشش خاص زنان پرداخته شده است و در دین مانیز جایگاه ویژه دارد و اهمیت آن به اندازه‌ای است که قرآن از آن به عنوان یه ضرورت یاد می‌کند.

حجاب و عفاف همیشه باهم نام برده می‌شوند و به نوعی این دو کامل کننده یکدیگر هستند حجاب در بحث رعایت پوشش ظاری شخص است و عفاف به معنای عفت نگهداری و به تعیبری حس و حجاب درونی است که فرد به کمک آن خود را در مقابل گناه مصون سازی می‌کند

عفاف و حجاب کارکرد های اجتماعی نیز دارد و ضمن اینکه امنیت اجتماعی را با خود به همراه دارد شخص را از بسیاری از بیماری های جسمی و روانی نیز مصون می‌دارد و زحمت حجاب حق بیمه ای است که زن را از آفات و بیماری ها مصون می‌سازد.

آسیب های اجتماعی جزو مسائلی است که این روزها یکی از مشکلات بسیار مهم در تمام جوامع است و خب جامعه دینی ما این مسئله دو چندان می‌شود و بخشی از این آسیب های اجتماعی با رعایت عفاف و حجاب براحتی حل خواهد شد.

 

عفاف و حجاب فقط مختص به زنان نیست

مجید موثق، معاونت اجتماعی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فاروج در این باره گفت: معاونت اجتماعی سپاه به تازگی و با هدف کاهش آسيب هاي اجتماعي و پيدا كردن راهكار برخورد با اين آسيب ها و بازگشت سلامت به جامعه آسيب پذير تشکیل شده است

وی در این باره افزود: عفاف و حجاب به عنوان دو عامل مهم در جامعه تلقی می‌شود و نبود یا کاستی در این دو امر مشکلات و اثرات مخربی را در جامعه به دنبال خواهد داشت.

مجید موثق گفت: رعایت عفاف و حجاب نه تنها برای زن ارزش آفرین است بلکه باعث حفظ ارزش های انسانی، اجتماع، مقابله با تهاجم های فرهنگی، آرامش و پایداری نهاد مقدس خانواده و تاثیر بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

وی افزود: البته باید به این نکته هم توجه کرد که عفاف و حجاب فقط مختص به زنان نیست و نباید هم عفاف و خجاب فقط محدود به پوشش ظاهری گردد بلکه در همه اعمال رفتار ما این مسئله وجود داشته باشد تا هرچه بیشتر مسیر تعالی جامعه رقم بخورد.

معاونت اجتماعی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فاروج با اشاره به تهاجم فرهنگی و جنگ نرم همه جانبه دشمنان گفت: حجاب یکی از نقاط قوت جامعه اسلامی و عاملی مهم در رشد و سالم سازی جامعه بویژه تحکیم خانواده‌است است که دشمنان ما به خوبی این مسئله را درک کرده اند و با همه توان در راستای ضربه زدن به عفاف و حجاب جامعه اسلامی ما از هیچ تلاشی فروگذار نیستند.

وی افزود: استفاده از فضای مجازی این روزها در جامعه بسیار همه گیر شده است و علاوه بر همه مزیت هایی که دارد استفاده نادرست از آن آسیب‌های زیادی به دنبال داشته و دشمنان نیز از این فضا استفاده کرده و یکی از راه هایی است که دشمنان از آن برای تبلیغات گسترده برای مقاصد خود و ضربه زدن به به عفاف و حجاب و سایر ارزش‌های جامعه اسلامی استفاده می‌کند.

 

حجاب یکی از مهم ترین نمادهای جامعه اسلامی است

حجت الاسلام محمد جلمبادانی کارشناس مذهبی نیز در باره با اهمیت عفاف و حجاب اظهار داشت: فلسفه حجاب اسلامی علاوه بر مسئله رعایت پوشش توجه به تهذیب نفس و و جنبه های درونی است.

وی افزود: حجاب یکی از مهم ترین نمادهای جامعه اسلامی است و حجاب در نگاه و داشتن عفت درونی که رمز پاکی و طهارت روح انسان است.

حجت الاسلام جلمبادانی گفت: پوشش و حجاب، موضوعی است که در دین اسلام بسیار مورد توجه قرار گرفته و عفاف و حجاب  دو واژه به هم پیوسته است که توسط خدای متعال درون همه انسان‌ها اعم از زن و مرد به ودیعه نهاده شده است.

وی افزود: ما باید در جامعه اسلامی حجاب در پوشش، حجاب در نگاه، حجاب در گفتارو کردار را توامان و در کنار هم داشته باشیم تا سلامت و رشد را برای خانواده و جامعه خود به ارمغان بیاوریم.

جلمبادانی با اشاره به تهاجم فرهنگی که از طریق به فاضای مجازی به مردم وارد شده است گفت: امروز  ظرفیت‌های گسترده‌ای  در فضای  مجازی  وجود دارد که  که باید از این ظرفیت گسترده برای  تقویت  امر  حجاب  و  عفاف  غافل  نبوده و با تولید محتوای مناسب ضمن سالم سازی این فضا هجمه های دشمنان را نیز خنثی کرد.

 

انتهای پیام/م.شادکام


نظرات شما
ناشناس | 1402/03/03
0
0
در بحث حجاب نه تهاجم فرهنگی درکار است و نه عدم توجه و تربیت، بلکه بواسطه غیرقابل قبول بودن عملکرد حکومت، ان تصویر شیرین و ملکوتی از اسلام و حکومت اسلامی اوایل انقلاب، به افسانه ها پیوسته است.
نام :
ایمیل
نظر
با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی صبح فاروج