آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۴۶۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۰/۰۸/۲۵ - ساعت ۲۲:۳
فرماندار شهرستان فاروج

نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتاب خوانی نیازمند توجه ویژه

نجفی فرماندار فاروج در پیامی هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار را تبریک گفت.
 نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتاب خوانی نیازمند توجه ویژه,

به گزارش صبح فاروج، ابوالحسن نجفی فرمااندار شهرستان فاروج با صدور پیامی هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار را تبریک گفت.

در این پیام آمده است، نامگذاری ۲۴ آبان ماه به عنوان روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار فرصتی مغتنم برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه است؛ کتاب بهترین وسیله انتقال میراث ادبی از نسلی به نسل دیگر است و به انسان ها کمک می‌کند تا میراث فرهنگی و ارزش های دینی و تاریخی خود را بشناسند و به آن ارج نهند. بی شک توسعه علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جوامع در گرو خواندن کتاب است و اهمیت دادن به مساله کتاب، کتاب‌خوانی و ترویج مطالعه در جامعه خصوصاً در میان جوانان و نوجوانان یکی از مهمترین راه‌های توسعه فرهنگی است و بی‌دلیل نیست که یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه در جهان امروز، میزان سرانه مطالعه است.
از آنجا که سرانه مطالعه کشور متناسب با شأن، سابقه و داعیه فرهنگی ایران و هدف های ترسیم شده برای جمهوری اسلامی نیست؛ لذا تلاش برای نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتاب خوانی و ارتقای سرانه مطالعه کشور موضوعی است که باید از سوی نظام آموزشی، خانواده ها به عنوان اولین بنیاد تاثیرگذار در جامعه و کتابخانه‌ها و کتابداران به عنوان مروجان اصلی این مساله مهم مورد توجه ویژه قرار گیرد.
روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار را به همه دست اندرکاران و تلاشگران این عرصه خصوصاً کتابداران شهرستان تبریک و تهنیت عرض می کنم و توفیق روز افزون همراهان همیشگی و مشتاقان عرصه کتاب و کتاب خوانی را در خدمت به فرهنگ و علم و ادب ایران اسلامی از درگاه خداوند متعال مسالت دارم.
امیدوارم با همت همه فعالان این عرصه شاهد توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و افزایش دانش و آگاهی در بین مردم شهرستان به ویژه کودکان و نوجوانان باشیم.

ابوالحسن نجفی حاج تقی
فرماندار شهرستان فاروج
آبان ۱۴۰۰


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی صبح فاروج