آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس ورزشی | کد خبر: ۲۸۶۸۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۳/۲۴ - ساعت ۱۹:۳۹
گزارش؛

تَرکه سوءمدیریت بر پیکر استخرهای ورزشی فاروج

شهرستان فاروج از نظر سرانه محیط‌های ورزشی وضعیت مطلوبی دارد و ازاین‌حیث جزو شهرستان‌های برتر کشور محسوب می‌شود اما متأسفانه در بحث استخر شنا وضعیت تأسف‌بار است.
تَرکه سوءمدیریت بر پیکر استخرهای ورزشی فاروج,

به گزارش خبرنگار عصر اترک از فاروج؛ شهرستان فاروج از نظر سرانه محیط‌های ورزشی وضعیت مطلوبی دارد و ازاین‌حیث جزو شهرستان‌های برتر کشور محسوب می‌شود اما متأسفانه در بحث استخر شنا وضعیت تأسف‌بار است.

مردم شهرستان فاروج و به‌خصوص جوانان و نوجوانان سال‌های سال است که برای انجام تفریح و ورزش شنا مجبور به رفت‌وآمد به شهرستان‌های مجاور هستند، مسئله‌ای که در کنار تحمیل هزینه‌های بیشتر، خطرات جاده و تردد در مسیر را نیز به همراه دارد.

هر سال در آخرین ماه بهار و شروع فصل تابستان با افزایش دما هوا کمبود استخر شنا بیش‌ازپیش احساس می‌شود و برخی که به‌خاطر هزینه، وسیله نقلیه یا به علت کمبود زمان فرصت رفتن به شهرستان‌های مجاور را ندارند از این نعمت محروم می‌شوند و برخی دیگر نیز برای شنا به استخرهای کشاورزی می‌روند مسئله‌ای که در کنار نبود مسائل بهداشتی گاهی خطرات جبران‌ناپذیری مثل غرق‌شدن را به همراه می‌آورد.

حال با همه این توضیحات نهایت بی‌مسئولیتی است که دو استخر نیمه‌کاره در شهرستان سال‌های سال خاک بخورند و مسئولین ککشان نگزد که مردم و به‌ویژه جوانان و نوجوانان شهرستان چه مشکلاتی را تحمل می‌کنند و صرفاً به‌خاطر سوءمدیریت و عدم پیگیری؛ مردم فاروج  باید از نعمت استخر شنا استاندارد در شهر خودشان محروم باشند.
 

استخری که ۳ سال بعداز افتتاح هم بهره برداری نشده است

پروژه استخر شنای دانش‌آموزی فاروج با یک هزار و ۴۱۶ متر زیر بنا از سال ۹۰ آغاز شده و پس از تأخیر بسیار در سال ۹۸ برای اولین‌بار افتتاح شد پس از آن نیز چندمرتبه‌ای در لیست پروژه‌های افتتاحی در مناسبت‌های مختلف قرار گرفته؛ اما متأسفانه بعد از گذشت بیش از ۳ سال از اولین افتتاح هنوز هم که هنوز است به بهره‌برداری نرسیده و مردم از آن بی‌بهره‌اند.

دیگر پروژه استخر فاروج هم از مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت نهم بود که در سال ۸۹ کلنگ‌زنی شد و تا حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت؛ اما از سال ۹۳ این استخر جزو طرح‌هایی شد که باید به بخش خصوصی واگذار شود و از آن سال به بعد هم اجازه تأمین اعتبارات دولتی برای این بخش داده نشد تا سال گذشته که بعد از واگذار نشدن به بخش خصوصی مجدد تأمین اعتبار دولتی شد و قرار است به‌زودی عملیات ساخت آن مجدداً آغاز شود.


استخر خواص

یکی از اهالی فاروج در این باره گفت: منزل ما در نزدیکی استخر دانش‌آموزی فاروج است، سال‌هاست که ساخت این استخر شروع شده و چند سالی است که کار ساخت آن تمام شده حتی آبگیری شده و ما گاهی دیده‌ایم که شب‌ها برخی اشخاص خاص از این استخر استفاده می‌کنند؛ اما متأسفانه هنوز هم مردم فاروج نمی‌توانند از این استخر بهره‌مند باشند.

وی افزود: استخر دانش‌آموزی اگر تکمیل نیست چرا پیگیری نمی‌شود تا استخری که چند سال است آب‌گیری شده و گیر جزئیات است راه نیفتد و اگر راه نیفتاده است چرا برخی اشخاص از آن استفاده می‌کنند و فقط مردم از آن بی‌بهره‌اند.

حسن‌زاده یکی از نوجوانان فاروجی نیز گفت: من و چند تن از دوستانم به‌واسطه علاقه‌ای که به شنا داریم مرتباً برای شنا به استخر شیروان می‌رویم و هر باری که رفته‌ایم تعداد زیادی از همشهریان خود را در آنجا می‌بینیم.

حسن‌زاده افزود: به‌خاطر مسئله مسافت و تردد به شهرستان دیگر هزینه استخر ما دوبرابر می‌شود بماند که کلی از وقت ما نیز در جاده و مسیر می‌گذرد و همه اینها ناشی از نبود استخر در شهر خودمان است.

این نوجوان فاروجی اظهار داشت: چرا وقتی شنا این‌قدر در بین مردم شهرستان خودمان طرف‌دار دارد فکری برای استخرهای شهر خودمان کشیده نمی‌شود و ما باید از استخر شنای ساده محروم باشیم.

 

بی‌پولی و بی‌توجهی عامل معطلی ۱۳ ساله احداث استخر
محسن وافری، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فاروج دررابطه‌با استخر دوم که اداره ورزش و جوانان متولی آن است گفت: استخر اداره ورزش و جوانان از سال ۸۹ شروع به کارکرده  و تقریباً ۴۰ درصد پیشرفت ساخت داشت، ولی به دلیل نداشتن اعتبار، کار تعطیل و تا به الان که حدود ۱۳ سال می‌گذرد اقدام خاصی صورت نگرفته بود.

وی افزود: یکی از معایب نبود مدیر بومی این است که نسبت به دغدغه و مطالبات مردم آن‌گونه که باید اشرافیت ندارد و به تعبیری شاید دلسوز شهر و مردم آن نباشد، بنده از روزی که مسئولیت اداره ورزش و جوانان شهرستان را عهده‌دار شدم مستمراً پیگیر وضعیت پروژه استخر و زمین چمن شهرستان بوده‌ام.

وافری گفت: سال گذشته با پیگیری‌هایی صورت‌گرفته و  کمک نماینده مجلس و تلاش‌های فرماندار برای استخر اداره ورزش و جوانان فاروج، ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد و مناقصه آن برگزار و پیمانکار مشخص شد.

وی ادامه داد: امیدواریم تا از اول تیرماه بعد سال‌ها، پروژه استخر شروع به کار خواهد کرد و امیدواریم تا پایان سال این استخر به بهره‌برداری برسد و ما بیش از این شرمنده مردم و جوانان شهرمان نباشیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فاروج در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بحث نبود زمین چمن هم که چند سالی است در فاروج باعث رنجش جوانان و علاقه‌مندان به ورزش پر طرف‌دار فوتبال شده است که با پیگیری صورت‌گرفته و کمک شهرداری فاروج، عملیات زیر سازی آن در حال انجام است و پس از اتمام  ظرف دو ماه آینده این پروژه هم تکمیل و برای استفاده  در اختیار ورزش‌کاران شهرستان قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است، علی‌رغم تلاش‌های بسیار خبرنگار عصر اترک برای ارتباط با مسئولین آموزش‌وپرورش شهرستان فاروج و دریافت توضیحات آنان درباره استخر، پاسخگوی سؤالات ما و مردم دررابطه‌با وضعیت استخر دانش‌آموزی نبودند.

انتهای پیام/م.شادکام


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر


پایگاه خبری تحلیلی صبح فاروج